Πληροφορίες Για Ηλεκτρικά Ποδήλατα

Το Ηλεκτρικό Ποδήλατο είναι βασικά ένα κοινό ποδήλατο, με ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ και ορισμένων πρόσθετων εξαρτημάτων, που επιτρέπουν την υποβοήθηση στην κίνηση. Εύκολα μπορεί να μετατραπεί ένα κοινό ποδήλατο σε ηλεκτρικό, αγοράζοντας ένα πλήρες κιτ (δηλαδή όλα τα απαιτούμενα εξαρτήματα), που θα επιτρέψουν τη μετατροπή του κοινού ποδηλάτου, σε ηλεκτρικό.

Μέρη του Κίτ Ηλεκτρικού Ποδηλάτου:

  1. Ζάντα με μοτέρ: Για μπροστινή ή πισινή κίνηση)
  2. Ελεγκτής (Εγκέφαλος): Είναι το εξάρτημα στο οποίο κουμπώνουν όλα τα άλλα εξαρτήματα, και έχει τον έλεγχο της λειτουργίας του ποδηλάτου
  3. Σετ μοχλών Φρένου: Χρειάζονται ειδικοί μοχλοί, που διακόπτουν τη λειτουργία του μοτέρ όταν ο χειριστής πατήσει φρένο
  4. Eπιταχυντής(Γκάζι): Επιτρέπει την κίνηση με μοτέρ μόνο, χωρίς προσπάθεια από το χειριστή. Προαιρετικό.
  5. Αισθητήρας Υποβοήθησης (Pedal Assist ή Ped-Assist): Eνημερώνει τον ελεγκτή όταν ο χειριστής καταβάλει προσπάθεια, ώστε να δώσει εντολή στο μοτέρ να βοηθήσει.
  6. Καντράν Ελέγχου: Δείχνει το υπόλοιπο φόρτισης της μπαταρίας, επιτρέπει την επιλογή του επιπέδου της υποβοήθησης, και δειχνει το επιλεγμένο επίπεδο υποβοήθησης. Συνήθως υπάρχουν τρία επίπεδα υποβοήθησης
  7. Μπαταρία : Η πιό συνηθισμένη μπαταρία είναι Λιθίου 36V - 10Ah. Τα Ah είναι η χωρητικότητα, που καθορίζει και την αυτονομία. Υπάρχουν διάφορες μορφές μπαταριών. Στρόγγυλες, ή Hailong που τοποθετούνται στο ποδήλατο όπως το παγούρι, όρθιες (silverfish) που τοποθετούνται σε ειδική θέση κάτω από τη σέλα και παραλληλεπίπεδες, που τοποθετούνται στη σχάρα του ποδηλάτου. Παρόλο που υπάρχουν και μπαταρίες Μολύβδου΄πολύ φτηνώτερες, δε συνιστώνται, γιατι είναι πολύ βαριές, και φθείρονται υπερβολικά γρήγορα αν γίνειται πληρης αποφόρτηση.
  8. Φορτιστής Μπαταρίας: Για μπαταρία 36V 10 Ah, χρησιμοποιείται συνήθως φορτιστής 42V, και 2 Ampere.  Ο χρόνος πλήρους φόρτισης αποφορτισμένης μπαταρίας είναι περίπου 5  ώρες. Με φορτιστή 4 Ampere, η ίδια μπαταρία θα φορτιστεί στο μισό χρόνο.

Συναρμολόγηση:

Η συναρμολόγηση είναι σχετικά απλή, για κάποιον που γνωρίζει πως να επισκευάσει ένα ποδήλατο. Η σύνδεση των ηλεκτρικών μερών με τον ελεγκτή ειναι εντελώς απλή. Και να θέλει κανείς να κάνει λάθος, δεν μπορεί, γιατί οι "κονέκτορες" είναι διαφορετικοί για κάθε καλώδιο. 'Ετσι, το μόνο που πρέπει να προσέξει κανένας, είναι να βεβαιωθεί ότι στο ποδήλατό του υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για να τοποθετηθεί η μπαταρία, και ο ελεγκτής.

Πιθανές Βλάβες Εξαρτημάτων:

Σε όλα τα εξαρτήματά μας δίνεται εγγύηση 1 έτους.

  1. Η μπαταρία είναι το πιό ακριβό εξάρτημα στο ηλεκτρικό ποδήλατο. Είναι κατα κάποιο τρόπο "αναλώσιμο είδος", με περιορισμένο αριθμό κύκλων. Συχνά, αναφέρεται από πωλητές μπαταριών ο αριθμός 1000 κύκλων. Ομως στην πράξη πρέπει να υπολογίζει κανείς στα σίγουρα 500-600 ΠΛΗΡΕΙΣ κύκλους, με την πιθανότητα για περισσότερους. Όμως και οι 500 δεν είναι λίγοι. Για παράδειγμα, αν υποτεθεί οτι θα υπάρχουν 100 ΠΛΗΡΕΙΣ κυκλοι το χρόνο, τοτε η μπαταρία θα αντέξει 5 χρόνια. Συνήθως χρησιμοποιουνται λιγότερο απο 100 ΠΛΗΡΕΙΣ κυκλοι το χρόνο. 
  2. Ελεγκτης: Είναι το εξάρτημα με τις μεγαλύτερες πιθανότητες βλάβης. Όμως και αυτό, δεν χαλάει συχνά.
  3. Μοτέρ: Πολύ σπάνια θα χαλάσει.
  4. Στα υπολοιπα εξαρτήματα η πιθανότητα βλάβης είναι πολυ μικρότερη, αλλά και το κόστος πολύ μικρό, επομένως είναι άνευ σημασίας.

Αυτονομία (Απόσταση που μπορεί να διανήσει το Ποδήλατο με μία φόρτιση) :

Είναι πολύ δύσκολο να προσδιορίσει κανείς την αυτονομία, γιατί εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Συγκεκριμένα:

  1. Χωρητικότητα της μπαταρίας: Μία μπαταρία 10Ah, θα έχει διπλάσια αυτονομία απο μία με 5Ah.
  2. Αλλη η αυτονομία με χειριστή 60 κιλών, και άλλη με χειριστή 100 κιλών.
  3. Άλλη η αυτονομία σε ανηφορικό δρόμο, και άλλη σε επίπεδο δρόμο.
  4. Το ποσοστό υποβοήθησης επηρεάζει επίσης πολύ. Αν κάποιος χρησιμοποιεί ελάχιστη υποβοήθηση, η αυτονομία θα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτον που χρησιμοποεί αποκλειστικά το μοτέρ (χωρίς δική του προσπάθεια)

Μία συνηθισμένη κατάσταση, θα ήταν ίσως 30-45 χιλιόμετρα με μπαταρία 10Ah.

Αγορά του Ηλεκτρικού Ποδηλάτου, και ο ρόλος της Computron

Το Ηλεκτρικό Ποδήλατο τα τελευταία χρόνια γνώρισε μεγάλη άνθηση στην Ευρώπη, Ασία, και Αμερική.  

Σήμερα, πωλούνται πολύ περισσότερα Ηλεκτρικά Ποδήλατα, παρά τα απλά. Όχι όμως στην Ελλάδα. Οι βασικοί λόγοι είναι: α) Το Ευρωπαικό Ηλεκτρικό Ποδήλατο είναι υπερβολικά ακριβό για την Ελληνική Αγορά. β) Το Κινέζικο παρόλο που μέχρι πρότινος ήταν φθηνότερο, δεν το εμπιστέυονταν ό κόσμος, γιατί δεν υπήρξε υποστήριξή μετά την πώληση. Μετά την πρόσθετη επιβάρυνση "Anti-Dumping" περίπου 85% που επιβληθηκε από την Ευρωπαική 'Ενωση πρόσφατα, ακόμα και το κινέζικο έγινε πολύ ακριβό.  

Η Computron έδωσε λύση και στα δύο προβλήματα (μεγάλο κόστος και έλλειψη υποστήριξης), χρησιμοποιώντας διαφορετική φιλοσοφία. Διαθέτει σήμερα πλήρες "κιτ" μετατροπής σε πολύ λογικό κόστος, αλλά και μεμονωμένα εξαρτήματα. Δίνεται έτσι η ευκαιρία μετατροπής οποιουδήποτε κοινού ποδηλάτου, σε ηλεκτρικό, παρέχοντας συγχρόνως την απαραίτητη υποστήριξη με μεμονωμένα εξαρτήματα σε λογικό κόσος, αν αυτό χρειαστεί.

Δεν υπάρχει πια το πρόβλημα έλλειψης ή συμβατότητας εξαρτημάτων. Η Computron διαθέτει και θα συνεχίσει να διαθέτει τα απαιτούμενα εξαρτήματα.

Το πιό ακριβό εξάρτημα του "κιτ" είναι η μπαταρία. Η Computron έχοντας εκτεταμένη εμπειρία σε μπαταρίες λιθίου γενικά, έχει τη δυνατότητα να διαθέτει αξιόπιστες μπαταρίες λιθίου σε υπερβολικά καλές τιμές. H εμπειρία μας στις μπαταρίες και στα ηλεκτρονικά, μας επέτρεψε να μπούμε δυναμικά στο χώρο του εξαρτήματος του ηλεκτικού ποδηλάτου. 

 Παρόλο που το Ηλεκτρικό Ποδήλατο άργησε να μπεί στην Ελληνική Αγορά, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, ότι αποτελεί το μέλλον.